Lilian and Joost go slow! Eind 2013 verruilde we onze Nederlandse zekerheid voor een oude T2 VW busje genaamd 'Lola'. Ze bracht ons naar Chili, Argentinië, Patagonië, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia en Panama. Langzaam maar daadkrachtig. On the way hebben we geweldige mensen ontmoet en vrienden voor het leven gemaakt.
In 2015 bedachten we dat 'iets' meer vastigheid wilden en dus verruilden we ons nomanden-leven in voor reizen én werken. In Bonaire, Mexico en Sardinië werkten we als
kite-instructeur. In Oostenrijk runnen we een chalet en hebben we onze eerste kennismaking gemaakt met snowkiten.

Wat drijft ons: 'Vrijheid', 'Architect van je eigen leven zijn' en vooral 'Zoveel mogelijk kitesurfen op zoveel mogelijk verschillende plekken in de wereld'.

dinsdag 11 maart 2014

Torres del Paine hoogtepunt 2.0

Chile chico - El Chalten - El Calafate - Puerto Natales:
Net van onder de douche vandaan na 9 dagen in het nationale park Torres del Paine te zijn geweest. Het begint misschien n beetje saai te worden, maar wow wat een natuur. Echte patagonische wildernis.
Voor 8 dagen hebben we zorgvuldig eten ingepakt naast onze kampeerspulletjes. Alles dragen we zelf, tenminste Joost het meeste en ik ook wat. Onze slaapmatjes zijn al 2 kilo, slaapzak 1,5 en tentje gelukkig maar 2. Al en al best zwaar en dat is zonder eten.

Maar het is het alle waard. Een gletsjer zo groot en indrukwekkend als een oceaan, bergen om te huilen en een zeer indrukwekkende pas heeft dit tot n megageweldige wandeling gemaakt. Ik heb het vaak zwaar gehad aangezien ik niet het aangeboren van-den-hil-wandel-gen heb, maar Joost heeft me er doorheen gesleept en ik heb hem op mijn beurt chocolade gevoerd. Het was het alles waard en wil zeker snel weer, ookal weet ik dat het weer zwaar word.
Ik heb heel veel zin om alles met jullie te delen en alle verhalen over de trekking te vertellen, want het waren gekke dagen en vooral nachten, maar ik ben erg moe. Dus ik laat het beeld even overnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten