Lilian and Joost go slow! Eind 2013 verruilde we onze Nederlandse zekerheid voor een oude T2 VW busje genaamd 'Lola'. Ze bracht ons naar Chili, Argentinië, Patagonië, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia en Panama. Langzaam maar daadkrachtig. On the way hebben we geweldige mensen ontmoet en vrienden voor het leven gemaakt.
In 2015 bedachten we dat 'iets' meer vastigheid wilden en dus verruilden we ons nomanden-leven in voor reizen én werken. In Bonaire, Mexico en Sardinië werkten we als
kite-instructeur. In Oostenrijk runnen we een chalet en hebben we onze eerste kennismaking gemaakt met snowkiten.

Wat drijft ons: 'Vrijheid', 'Architect van je eigen leven zijn' en vooral 'Zoveel mogelijk kitesurfen op zoveel mogelijk verschillende plekken in de wereld'.

zondag 17 augustus 2014

Cordillera Blanca met Nienke en Wijbrand

Paracas - Lima - Huaraz - Lake llanganucu - Lake 69 - Cordilera Negro - Cordilera Blanca

Na acht maanden reizen krijgen we onze eerste bezoekers vanuit Nederland. Gespannen staan we veel te lang te wachten op het vliegveld in Lima op het onchristelijke tijdstip van 5 uur s ochtends. Gelukkig zitten ze in het vliegtuig en rond 8  uur sochtends rijden we het hostel binnen. Een dag later vertrekken we naar Huaraz.
Huaraz is de outdoor stad van Peru, waar je soms ook 'n beetje gek van wordt. Anyways na flink wat boodschappen voor 6 dagen voor 4 mensen en 3 dagen proefkamperen en 1 proefwandeling gaan we beginnen aan onze 'echte' trekking. We tikken nog een straathondje op de kop and of we go.
5 dagen door de Cordilera Blanca lopen. Besneeuwde toppen, 2  passen over van 4700 meter en een ongelofelijk mooi gletsjersmeer. We hebben genoten ookal viel het niet altijd mee. Ons tentje heeft voortdurend last van hoog water en daardoor liggen wij er ook niet altijd droogjes bij. De muggen hebben Nienke ontdekt en Wijbrand Hadex. Wij hebben eindelijk een keer een trekking gedaan zonder al te veel regen, maar desondanks pakte we onze tent och steeds wer nat in.
Mucho heeft ons hart veroverd net als de Cordilera Blanca.

De laatste zonnestralen op de bergen van de cordillera Blanca,

En toen zaten Nienke en Wijbrand (moeder en stroefvader van Joost) ineens in de bus?!

En moesten we wandelen om te acclimatiseren en te wennen aan de regen die wij altijd hebben tijdens wandelingen.

Om de tijd te doden tijdens het acclimatiseren zijn we terecht gekomen bij een klimmersrefugio

We hebben het nog steeds gezellig

Die mooie pieken met sneeuw zijn t best met een blauwe lucht
Onze eerste pas over samen met Nienke en Wijbrand. Wij zijn trots op ze.

5e dag vinden we visjes. Welkome afwisseling van de pasta en rijst.
Tja zo ziet dat dan uit. Kamperen boven de 4000 meter met visjes uit het nabije meer en kampvuurtje van Wijbrand.

Ons hondje 'Mucho' heeft 6 dagen met ons meegelopen. Na 2 dagen leerde ze dat een tent ook zo zijn voordelen kan hebben.

Een goede trekking eindigt altijd met een goede vreet en drink partij bij het plaatselijke winkeltje.

Wat een ongelofelijk lief en slim straathondje. Met tranen hebben we haar achter gelaten en hopen dat ze een heerlijk leven heeft in de bergen.